zondag 10 maart 2013

iPad kunst

De mogelijkheden van de digitale fotografie zijn eindeloos!
Ik geniet ervan...ook eindeloos

Met mijn telefoon of camera maak ik foto's daarna verhuizen ze naar mijn iPad en dan gaat het feest beginnen!
Onlangs heb ik een nieuw fenomeen ontdekt, schilderen op de iPad...gewoon met mijn vingers.
Het duurde even voor dat ik het onder de knie had want echt heel erg simpel is het niet.
Gewone foto's worden getransformeerd in noem het " digitale kunst" en opnieuw gaat er dan een wereld open! Snelle creativiteit met schone handen in een luie stoel.
Vervolgens kun je er natuurlijk van alles mee doen...laten drukken op canvas, kalenders maken, je eigen boek maken, kaarten, dekbedhoezen...verzin het maar!
Ik gebruik ze als inspiratie voor een echt schilderij met echte verf en een echt doek!
Uiteindelijk geeft dat de meeste voldoening.








*

2 opmerkingen:

  1. Ik las de laatste tijd al meer dat je deels naar het digitale was overgestapt, en vroeg me af, dat moet toch een heel ander gevoel geven, of je op een scherm iets bewerkt of op een vel, zeg maar. Mss heb ik het mis, maar hoewel digitaal natuurlijk prachtig kan zijn, lijkt me ´echt´ zoveel meer uit jezelf te kunnen komen ofzo.
    Misschien is je laatste opmerking hier daar dan ´n beetje een antwoord op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sannah!
      Fijn dat je nog steeds komt lezen! Fotografie is er bij gekomen en heeft zeker de plaats van het schilderen niet ingenomen, het is meer én én nu.
      Het schilderen is er altijd geweest en dat zal ook altijd zo blijven!

      Verwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!